Po konsultacjach z rodzicami, wyszczególniono niektóre z koniecznych propozycji ścieżek edukacyjnych, wśród których wymienić należy tj.:
- Mowa „Nasza Polasza”, oduczanie się języka polskiego, który kaleczy naszą mowę, powoduje dwuznaczność, naleciałości i konfliktowość,
- Odtwarzanie poprawnej interpretacji symboli językowych, pozbawionych naleciałości martwych systemów językowych,
- Powrót do natury, czyli jak zastąpić sztuczność, życiem, w tym umartwianie rzeczy martwych i zastąpienie zbędnej technologii,
- Zastępowanie kalekich niepełnosprawności trendów korporacyjnych, nakierowanych na późniejszy zysk, kierowanie do pracy niewolniczej,
- Odrzucaniu tego co w życiu jest zbędne (np. tworzyw, technologii, sztuczności), czyli jak coś czymś zastąpić, przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi, produktów, m.in. z tzw. odzysku oraz zupełnie innym wykorzystaniu umysłu jako narzędzia, pozbywaniu się uzależnień gier, telewizji, kinematografii, czytania książek wprowadzających do życia kłamstwo, chaos i dezinformację, itd…
- Opieka nad zwierzętami i roślinami, w konsekwencji patologii przyzwoleń starego systemu, m.in. na ich krzywdzenie i wykorzystywanie do celów laboratoryjnych i eksperymentalnych, a także powszechnym formom nadawania przedmiotom martwym form żywych, stanowiących emocjonalną dezinformację, zastępujących czułość rodziny, itd.
- Przeciwdziałanie nadużyciom i nadinterpretacjom, restrykcjom i innym wyuczeniom systemowych nieudolności m.in. opieki nad rodziną, rozdzielania z istotami żywymi oraz innych oddzieleń człowieka od człowieka, który także jak rośliny i zwierzęta jest częścią natury,
- Nastawienie na kreację, bez wyuczonej bezradności, stosowania przyzwoleń kultów władzy, pieniądza, śmierci, manipulacji oraz rywalizacji,
- Uczenie życia przez odczuwanie, odczytywanie wewnętrznej mądrości, zamiast wtórności kodowania wmówieniami oraz naleciałościami,
- Rękodzieło i wolność przedsiębiorczości, która jest darem życia, w tym odtwarzanie tradycyjnych i rodzinnych form aktywności, które zapewniają start w dorosłość, zamiast wyuczonej przez system bezradności, emocjonalnej niepewności i podążania za tzw. trendami obcych grup przestępczych,
- Harmonia ruchu i dźwięku, czyli jak poprzez ciało i czuciowiedzę, być w zgodzie ze swoim ciałem, zamiast separowania się od tzw. rówieśników, stosowania izolacji oraz psychopatycznych trendów i udziwnień tzw. amerykańskich naleciałości i trendów opartych na rytuałach i tzw. technologii,
- Uwalnianie i umiejętność odzyskiwania równowagi emocjonalnej, detoksykacja oraz uwolnienie blokad czucia, oduzależnianie, w tym sztuka wybaczania i usuwanie iluzji braków świadomości, wynikających m.in. ze stosowania tzw. narzędzi i aplikacji internetowych oraz powszechności przemocy, pornografii oraz marketingowych przyzwoleń bytów korporacyjnych,
- „Skądeśmy” i „Skądmamy”, czyli skąd i jak być samowstarczalnym i jakie są możliwości tworzenia życia bez presji społecznej, pośpiechu, kultu pracy oraz przyzwoleń destrukcji systemu ustępującego,
- Zaradność życiowa w domowych wyzwaniach, pozwalających na odtwarzanie zgodności do przygotowywania przetworów, produktów, dań, potraw oraz uprawy, w tym oduczanie upośledzeniom w zakresie trucizn oferowanych przez przestępcze grupy oferujące tzw. marketowe jedzenie, nastawione na powrót na zdrowe odżywianie, pozbywanie się przekonań żywieniowych oraz reintegrację z rodzimymi producentami produktów rolnych (gospodarzami).
- Kulturoaktywności uwalniające emocje (muzykowanie, śpiew, taniec i podobne), oduczające rywalizacji oraz pokazujące możliwość wyrażania się bez wstydu, z poszanowaniem godności człowieka, a nie wypełniania egocentrycznych oczekiwań rodziców lub zapełniające braki, ambicje lub odwzorowania trendów na potrzeby rynków muzycznych lub innych tzw. estrad nastawionych na biznes i wykorzystywanie życia do celów rozrywkowych.
- Badania komplementarne bazujące na wykorzystaniu potencjału tzw. studentów, którzy jednocześnie tworząc, weryfikując nadużycia systemu, negatywny wpływ na naturę, zapewnienie warunków życia, zdrowia i jego przejawów, bez teorii i przekonań naukowych, bazujących także na uwolnieniach natury prawnej, jak również naukowości i pracy, przy jednoczesnym nakierowaniu na tworzenie rodzimych przedsiębiorstw.
- Powrót do naturalności i wolności, w tym nastawionych na uwalnianie istot żywych i odbudowywaniu jedności z naturą samego życia, wykazane nie tylko jako forma aktywności, ale wykazujących także natychmiastowe zaspokojenie potrzeb rodziny, samowystarczalności energetycznej, odtwarzaniu lokalnej waluty i wymiany barterowej we współpracy z legalnie działającymi przedsiębiorstwami poza systemem, wykazanych m.in. na stronie uczelnie.zycia.pl, pracownie.zycia.pl, kooperatywy.zycia.pl itd…
W grupach już skrzywdzonych istot (tzw. uczniów, studentów) w tzw. systemowej edukacji i jej przejawach i formach, niezbędne będzie nastawienie na oduczanie lęków, stresów oraz oceniania, a także wyuczonej bezradności oraz naleciałości wmówień systemowych, a także odtruciu wynikającym z pól krzywd i nieświadomości, wykazanych m.in. z załącznika nr 1 i 6, wykazanego na stronie sad.lachicki.pl oraz prawo.zycia.pl.